Főoldal HírekÁllattenyésztés Egészséges és sokoldalú: fókuszban a sertéshús az ünnepi időszakban

Egészséges és sokoldalú: fókuszban a sertéshús az ünnepi időszakban

by Varga Sándor

Ünnepi kampánnyal népszerűsítik a sertéshúst

A vörös húsok, különösen a sertéshús, kiemelt szerepet töltenek be a kiegyensúlyozott táplálkozásban, hiszen olyan értékes ásványi anyagokat és vitaminokat tartalmaznak, amelyek nehezen helyettesíthetők. Az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Magyar Húsiparosok Szövetsége közös kampánya, az „Ünnepeljen malaccal”, erre kívánja felhívni a figyelmet az ünnepi időszakban.

Ismert arcok a kampány élén

A kampány két meghatározó szereplője Borbás Marcsi gasztro-műsorvezető és Hentes Robi TikTokker, akik receptvideókkal és egyedi ötletekkel inspirálják a közönséget. A promóció részeként nyereményjátékot is hirdetnek, ahol a fődíj egy sertéstermékekkel teli hűtőszekrény.

A sertéshús helye az étrendben

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese hangsúlyozta, hogy a sertéshús – különösen a soványabb részei, mint például a karaj – remekül beilleszthető az egészségtudatos étrendbe. „A kampány célja, hogy minél szélesebb körben népszerűsítsük a sertéshús fogyasztását, és megmutassuk, mennyire változatosan készíthető el” – mondta.

Támogatásokkal a hazai sertéságazatért

Az ágazat az elmúlt évek kihívásai, például az afrikai sertéspestis és a koronavírus-járvány ellenére újra stabilizálódott. Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium államtitkára kiemelte: „A sertéshús nemcsak a magyar tradíció része, hanem a modern táplálkozás egyik alapeleme is. A Vidékfejlesztési Programban több mint 85 milliárd forint támogatást biztosítottunk a sertéstartók fejlesztésére, ezzel is segítve az ágazat hatékonyságát és versenyképességét.”

Vásárolj hazait!

Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke arra buzdítja a fogyasztókat, hogy magyar sertéshúst válasszanak. Ez nemcsak a helyi termelőket segíti, hanem biztosítja, hogy a vásárlók friss, kiváló minőségű termékekhez jussanak az ünnepek előtt és a hétköznapokon is.

A kampány egészen december 12-ig tart, és a nyereményjáték részletei elérhetők az Agrármarketing Centrum Facebook-oldalán.

0 hozzászólás
0

Kapcsolódó bejegyzések