Főoldal HírekEgyéb A Vetőmag Szövetség is csatlakozott a Közösségi Agrármarketing Kódexhez

A Vetőmag Szövetség is csatlakozott a Közösségi Agrármarketing Kódexhez

by Agrármédia

A Vetőmag Szövetség Szakmaközi Szervezet és Terméktanács is csatlakozott a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága által kezdeményezett Közösségi Agrármarketing Kódexhez. Mint Takács Géza elnök kiemelte: az információszerzés és a közös promóciós tevékenységek mellett az exportpiaci lehetőségek esetleges bővülését remélik az immár 28 résztvevőt tömörítő együttműködéstől.

A vetőmag az élelmiszerellátás első láncszeme. A minőségi hazai vetőmag a mezőgazdaság és élelmiszergazdaság versenyképességének, a termelés biztonságának alapját képezi – hangsúlyozta Takács Géza, a szervezet elnöke. – Nagyon fontosnak tartottuk, hogy a többi agrárágazati szereplőhöz hasonlóan a VSZT is csatlakozzon az összefogáshoz és részt vegyünk a közös munkában. Az együttműködéstől az ágazatunk szereplői számára információkat és promóciós lehetőséget várunk, az exportlehetőségek esetleges bővülése pedig igen nagy eredmény lenne.

Mint Takács Géza elmondta: a Vetőmag Szövetség Szakmaközi Szervezetnek és Terméktanácsnak862 tagja van, akikaz ágazat egészét tekintve éves szinten százmilliárd forintos nagyságrendű árbevételt érnek el. A vállalkozások több mint 100 különböző fajból, csaknem 1500 fajta vetőmagját állítják elő. Magyarország jelentős szereppel bír a világ vetőmag piacán, a hazai cégek erős exporttevékenységet folytatnak. A magyar vetőmag legfontosabb felvevő országai Franciaország, Németország, Olaszország, Lengyelország és Szlovákia, korábban pedig Oroszország, Ukrajna voltak. Az exportra az elhúzódó orosz-ukrán konfliktus kedvezőtlen hatással van. Ukrajnától a bizonytalan fizetési feltételek miatt ódzkodnak a cégek, Oroszországba pedig csak jelentős többletköltségekkel, északi kerülő úton juttatható el a termék. A szektor szereplői számára éppen ezért fontos lenne új piacok nyitása. Erre jelen állás szerint a Közel-Keleten és a volt szovjet tagköztársaságokban lehet esély. Ebben segíthet nekünk egy ilyen együttműködés – tette hozzá Takács Géza.

 

A Közösségi Agrármarketing Kódexhez csatlakozó, az agrárium területén tevékenykedő 28 szereplő a tagok közti együttműködést, a magyar termékek ismertebbé tételét belföldön és külföldön, a rendelkezésre álló források hatékony felhasználását, valamint sikeres közös marketingtevékenységet tűzte ki céljául – hangsúlyozta Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketingért felelős vezérigazgató-helyettese.

Forrás: Vetőmag Szövetség

0 hozzászólás
0

Kapcsolódó bejegyzések

Leave a Comment